1 Ekim 2010 Cuma

Eğitim Yöneticilerinin Seçilmesi

Eğitim Yöneticilerinin Seçilmesi
Çağdaş değerleri benimsemiş ve davranışa dönüştürmüş eğitim yöneticilerinin yetiştirilmesi ve atanması ihtiyacı artık herkes tarafından gündeme getirilmektedir
Ülkemizde Meydana gelen hızlı bilimsel ve teknolojik gelişmeler Okul örgütünü ve dolayısıyla okul yöneticilerini etkilemektedir
Kurumlarda başarının sağlanabilmesi için okul yöneticisi her yönden donanımlı, yeniliklere açık, takım çalışması ruhunu benimsemiş olması gerekmektedir.
Eğitim yöneticisinin bu hızlı değişim sürecine uyum sağlaması, kendisinden beklenen rolleri yeterince oynayabilmesine bağlıdır.
Ülkemizin geleceği olan Milyonlarca öğrencimizin şekillenmesinde başrol oynayanlardan biride Eğitim Yöneticileridir.
Eğitim Yöneticiliğine ilk kez atanacaklar için bir seçme sınavı mutlaka yapılmalıdır.
Kurucu Müdür görevlendirmelerinde belirli şartlar belirlenmeli ve istekliler arasından seçim yapılmalıdır. Yönetim kademelerine geçişlerde ise sınav şartı aranmalı sadece görevlendirildiği kurum için ek puan almalıdır.
Müdür Yetkililer için yönetim kademelerine atanmalarında sınavı kazanmış olmak şartı ile ek puan verilmelidir.
Milli Eğitim Bakanlığına bağlı kurumlardaki tüm eğitimciler eşit şartlarda yarışmalıdır.
Eğitim yöneticiliğine ilk kez atanacak adaylar mutlaka ‘Eğitim Yöneticiliği Yetiştirme Kurslarına’ tabi tutulmalıdır.
Mevcut eğitim yöneticileri de “Eğitim Yöneticiliği” konusunda bir eğitime kesinlikle alınmalıdır.
Yönetmelik Eğitim yöneticiliğinde hiyerarşik ilerleme ve yükselme olacak şekilde düzenlenmeli ve bu düzenlemeye önemle riayet edilmelidir.
Kurumlarda çalışma barışını bozacak geçici görevlendirmeler yapılmamalıdır.
Müdürlüğü çeşitli sebeplerden boşalan A okuluna müdür olarak Kurum dışından Sendikaların, Bürokratların v.b işaret ettiği kişiler değil aynı okuldan varsa Müdür başyardımcısı yoksa Müdür yardımcısı o da yoksa en kıdemli öğretmen görevlendirilmelidir.
Eğitim yöneticiliği politik etkilerden uzak tutulmalı yönetmelikler baz alınarak uygulamalar yapılmalıdır.
Yönetim kademeleri için belirlenen şartlara göre Asaleten atanma şartı tutmayanlar tedviren de atanmamalı veya görevlendirilmemelidir.
Eğitim yöneticileri çalıştıkları kurumda kişisel beklenti içine girmeden okulun amaç ve hedefleri doğrultusunda takım çalışması yapmalıdır.
Eğitim Yöneticileri robot değildir farklı dünya görüşlerine sahip olması normaldir. Farklılık zenginlik olarak kabul edilmeli ve kesinlikle kişiselleştirilmemelidir
Kurumun amaç ve hedefleri net olarak belirlenmeli Amaç net olarak belirlenmezse, grup içerisinde iletişim bozuklukları, koordinasyon eksikliği ve hatta gereksiz tartışmalar olabilir
Unutmayalım ki başarıya giden yol Eğitim Yöneticilerinin grup içinde ki güven duygundan geçer.
Kurumdaki en üst yönetici diğer yöneticilerle haftalık, aylık toplantılar yaparak belirlenen hedef ve amaçlar doğrultusunda yapılan çalışmaları değerlendirmeli yapılması gereken çalışmaları belirlemelidir.
Eğitim Yöneticisi kurumdaki eğitimcilerle devamlı olarak iletişim halinde olmalı varsa onların sorunları, istekleri ile ilgilenmeli ve çözüm arayışında bulunmalıdır.
Okullardaki Yöneticilerde Eğitimcilerde Destek Personellide tek bir amaç için çalışır
Yarınlarımız olan öğrencilerimizin en iyi şartlarda en iyi eğitimi alması…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder